چند شوخی در موتور جستجوگر گوگل
**پایگاه دانش و سرگرمی**
سیستم تبادل بنر پارود

شوخی های جالب گوگل (جدید)

شرکت «گوگل» یکی از شرکت هایی است که به گنجاندن شوخی های مختلف در میان سرویس های خود معروف است. هم اکنون قصد داریم به معرفی چند شوخی جدید در موتور جستجوی «گوگل» بپردازیم .

1. با فرا رسیدن فصل زمستان، «گوگل» یک شوخی زمستانی در نظر گرفته است! عبارت  let it snow  را در «گوگل» جستجو کنید تا شاهد بارش برف بر روی صفحه جستجو باشید! هنگامی که صفحه پر از برف شد هم می توانید با استفاده از ماوس بر روی صفحه نقاشی کنید. کلیک بر روی دکمه Defrost نیز بارش برف را از ابتدا آغار خواهد کرد.(البته باید دکمه ی i'm Feeling lucky را فشار بدهید یا Google Search را فشار   داده و اولین لینک جستجو شده را کلیک نماید، که لینک روبرو می باشد : ie.microsoft.com/testdrive/performance/letitsnow )

2. عبارت do a barrel roll را جستجو کنید. این بار شاهده چرخش 360 درجه ای صفحه نتایج جستجو خواهید بود! (با هر دو دکمه ی i'm Feeling lucky و  Google Search  این شوخی انجام می شود)

3. جستجوی عبارت  tilt  یا  askew  نیز کج شدن صفحه ی جستجو را به همراه خواهد داشت! (با هر دو دکمه ی i'm Feeling lucky و  Google Search  این شوخی انجام می شود)

4. با جستجوی ascii art  لوگوی «گوگل» به حالت کدهای «اَسکی» تبدیل خواهد شد. (با هر دو دکمه ی i'm Feeling lucky و  Google Search  این شوخی انجام می شود)

5. با جستجوی عبارت Google gravity  صفحه ی گوگل بر اثر جاذبه ی گوگلی به پایین فرو میریزد .(البته باید دکمه ی i'm Feeling lucky را فشار بدهید یا Google Search را فشار   داده و اولین لینک جستجو شده را کلیک نماید، که لینک روبرو می باشد : mrdoob.com/projects/chromeexperiments/google_gravity/ )

6. با جستجو ی عبارت Epic Google  کلمه ی EPIC به صورت یک آرم به لوگوی گوگل چسبیده و تمام صفحه بزرگ و بزرگتر می شود، یعنی فونت و عکس بزرگ می شوند.(البته باید دکمه ی i'm Feeling lucky را فشار بدهید یا Google Search را فشار   داده و اولین لینک جستجو شده را کلیک نماید، که لینک روبرو می باشد : www.toobigtouse.com/ )

7. با جستجوی عبارت Weenie Google  تمام صفحه {فونت و عکس} کوچک و کوچکتر می شوند و لوگوی گوگل به Weenie Google تبدیل می شود.(البته باید دکمه ی i'm Feeling lucky را فشار بدهید یا Google Search را فشار داده و اولین لینک جستجو شده را کلیک نماید، که لینک روبرو می باشد : www.toosmalltouse.com/ )

8.با جستجوی عبارت Google Hacker  فونت صفحه ی گوگل بی معنا میشود،به دلیل اینکه گوگل هک شده است. (البته باید دکمه ی i'm Feeling lucky را فشار بدهید یا Google Search را فشار داده و اولین لینک جستجو شده را کلیک نماید، که لینک روبرو می باشد : http://www.google.com/webhp?hl=xx-hacker/ )

9. جستجوی عبارت recursion به معنای «بازگشت» باعث می شود تا گوگل مجدد همین لغت را برای جستجو به شما پیشنهاد بدهد! با کلیک بر روی این لغت، این چرخه همچنان ادامه پیدا می کند.(با هر دو دکمه ی i'm Feeling lucky و  Google Search  این شوخی انجام می شود)

10. جستجو نمودن عبارت anagram  نیز یک شوخی دیگر گوگل را به همراه خواهد داشت. با جستجوی این عبارت، گوگل یک عبارت جدید به نام «nag a ram» را به شما پیشنهاد می کند. این موضوع زمانی جالب می شود که بدانید «Anagram» یک نوع بازی با کلمات محسوب می شود که در آن با به هم ریختن یک عبارت، بایستی یک عبارت جدید معنی دار ایجاد کنید. هر چند nag a ram در زبان انگلیسی یک عبارت معنی دار نیست!


 یکی از دلایلی که «گوگل» این شوخی ها را ارائه کرده است، نشان دادن قدرت تکنولوژی «CSS3» بر روی مرورگرهای جدید است.

اگر به هر نحوی موفق به دیدن شوخی ها نشدید با کلیک بر روی آیکون چرخ‌دنده در بالا و سمت راست صفحه
جستجوی گوگل، ویژگی جستجوی بی‌درنگ یا instant search را خاموش کنید.

برای آگاه شدن از باقی این حقه‌های کوچک گوگلی به ویکی‌پدیا بروید.

گردآوری و تنظیم : مسعود بلیدئی


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نوشته شده در تاريخ 6 / 11 / 1390برچسب:گوگل,شوخی,شوخی های گوگل,شوخی های جالب,, توسط مسعود بلیدئی |